خیلی از پرنده فروش ها پرنده را یک منبع مای تصور کرده وبرای...



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391 | 23:42 | نویسنده : ارمین پورتقی |
آراها طوطی های بزرگی هستند. آنها دارای منقاری قوی هستند . آراهای اصیل دور چشم آنها فاقد پر است و پرهای آنها رنگی و دارای خطوط سیاهرنگی هستند در نژاد هیاسینث(Hyacinthinus) در دور چشم و منقار خود دارای حلقه های باریکی هستند.آراها پرندگانی اجتماعی اند که در گروه های بزرگ به جستجوی خوراک خود میروند.
آنها باعث خسارت در مزارع گندم و جو و باغ های میشوند آراها به ندرت پرواز میکنند و زمانی پرواز میکنند که مسافت طولانی را میروند. روی زمین به سختی راه میروند و حرکتی متمایل به پهلو دارند.


خاستگاه آراها (ara-macaw)
در مناطق استوایی و جزایر بین مکزیک و برزیل و در جنگل های بکر و نزدیک رودخانه زیست میکنند.


آراها به عنوان حیوان خانگی:
آراها پرندگانی باهوش و مهربان هستند که به سرعت با انسان و محیط اطراف خود خو میگیرند و معمولا بین اشخاص یکی را به عنوان همدم خود می پذیرد. آراها به قفسی بزرگ با میله هایی قطور و شاخه هایی از چوب برای راه رفتن احتیاج دارند و به هیچ عنوان نباید از شاخه های فلزی یا زنجیر استفاده شود.
ارا مبادرت به پرواز نمیکند مگر اینکه از چیزی ترسیده باشند و در طول شب باید داخل قفس باشد
چون ممکن است از چیزی بترسند و فرار کنند که البته به ندرت این اتفاق پیش می آیدمگر اینکه پرنده به محیط خو نگرفته باشد. دوش آب ولرم برای آراها روزانه مناسب میباشد به شرطی که مراقبت های لازم انجام شود که مریض نشوند چون آنها به خصوص در تغییر ناگهانی هوا (گرم-سرد) حساس میباشند.




استعداد حرف زدن آراها:
آراها در صورتی که به انسان و محیط خود خو بگیرند برخی کلمات را خواهد آموخت اما خیلی از کلمات را قادر نیستند بگویند.


طول عمر آراها(ara-macaw)
آراها تقریبا بین ۵۰ تا ۸۰ سال و برخی هم تا ۱۳۰ سال عمر می کنند.


تغذیه آراها (ara-macaw)
آراها از گردو،بادام،فندق،پسته و کلا آجیل و خشکبار حتی با دارا بودن پوست و گندم و جو، میوه های شیرین ، تخمه آفتابگردان، ذرت، کاهو به ندرت ونان سوخاری تغذیه میکنند.


بعضی از انواع گونه های آراها (ara-macaw)


آرا سینه قرمز(ara severa) با طول ۴۵ تا ۵۲ سانتیمتر
آرا قرمز روشن یا آراکانگا(ara macaw) با طول ۷۸ تا ۹۰ سانتیمتر
آرا بال سبز یا آرا قرمز تیره ( ara chlorptera) با طول ۷۸ تا ۹۰ سانتیمتر
آرا سرباز (ara militaris) با طول ۶۵ سانتیمتر
آرارانا با آرا زرد-آبی (ara ararauna) با طول ۸۰ تا ۹۵ سانتیمتر
و معروفترین آراها هیاسینت آرا ( Anodorhynchus hyacinthinus) با طول ۹۸ سانتیمتر که این نژاد در حال انقراض است.


ضمنا بدن آرا ها یا همان ماکائو ها نیز مثل آمازونها بوی خوبی می دهد. این بو توسط غدد چربی ناحیه دم آنها ترشح می شود

منبع : totisanan.com


تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391 | 21:54 | نویسنده : ارمین پورتقی |

تعيين جنسيت در گونه‌هاي مختلف فنچ از گونه‌اي به گونه ديگر متفاوت است در برخي
از گونه‌ها نظير فنچ راه راه رنگ وشكل پرنده نر وماده با هم تفاوت دارند ومي توان به راحتي از روي رنگ وشكل ظاهري نر و ماده را از يكديگر تمييز داد .در گونه فنچ راه راه مي‏توان به سادگي آنها را از هم تشخيص داد.فنچ‏هاي نر معمولا پرهاي نارنجي روشني بر روي گونه‏اشان دارند.و يك منقار سرخ رنگ(در مقابل منقار نارنجي ماده)و همراه با يك طرح سياه و سفيد مشخص.در برخي موارد رنگ منقار تنها گزينه بيان كننده جنسيت هست ، چون رنگ نارنجي روي گونه بعضي وقتها كم رنگ مي‏شود يا اصلا از بين مي‏رود.جوجه‏ها نيز معمولا شبيه رنگ پدر و مادرشان هستند و گاهي نيز با رنگ آنها اختلاف دارند.جوجه‏هاي درون لانه خاكستري هستند كه در برخي جاها با رنگ سفيد كامل شده‌است.اين اختلاف‏ها به علت جفت گيري‏هاي مختلف بين انواع مختلف فنچ‏ها
در يك مكان خاص كه آنها در كنار هم نگهداري مي‏شوند مثل مغازه پرنده فروشي بروز مي‏كند.به هر حالپرنده گونه نارنجي كه بسيار فعال و سرسخت‏تر هستند مطمئناً يك نر جوان است و گونه‏هاي نارنجي نيز از دو ماهگي ظاهر مي‏شوند.همچنين فنچ‏هاي بسيار جوان منقاري سياه رنگ دارند و وقتي به سن بلوغ برسند رنگي مي‏شود. در برخي گونه‌هاي ديگر نر وماده كاملاً شبيه به هم بوده وامكان تعيين جنس مقدور نمي‌باشد
براي مثال در فنچ طلايي علايم چنداني براي تشخيص نر وماده وجود ندارد ولي به ميزان زيادي مي‌توان جنس پرنده را با بازرسي مخرج آن تعيين كرد ورنگ آن در پرنده ماده به رنگ روشن ودر پرنده نر به رنگ تيره تا مشكي است . فنچ هاي نابالغ رنگ شان تيره تر از فنچ هاي بالغ است. فقط در حالي كه رنگ پرهاي فنچ‌ها تيره تر است، شما مي‌توانيد به سن تقريبي آن‌ها پي ببريد. فنچ‌ها در سن شش ماهگي داراي پرهاي كامل شده وجثه آن‌ها همانند جثه بالغ‌ها مي‌شود.

 



تاريخ : دو شنبه 23 بهمن 1391 | 21:44 | نویسنده : ارمین پورتقی |

یک جفت مرغ عشق جوان که تازه دونخور شدند و از 8 روزگی با سرنگ بزرگشون کردم وا گر با هاشون تمرین کنید  قابلیت رام شدن را دارند

تاريخ : شنبه 21 بهمن 1391 | 17:40 | نویسنده : ارمین پورتقی |


تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 | 22:12 | نویسنده : ارمین پورتقی |



همستر روبورفسكي ، همستر كوتوله روسي ، همستر كوتوله زمستان سفيد روسي ، همستر چيني ، همستر تركيه اي ، همستر سوري ، همستر روماني و همستر اروپايي نژادهای مهم همستر هستند.


همستر روبورفسكي Roborovski hamster


منشأ اين نژاد همستر قسمتهاي غرب و شرق مغولستان و شمال چين مي باشد. اين نژاد كوچكترين نژاد همستر محسوب مي شود. از آنجايي كه از نظ ر رفتاري ترسو مي باشد. رام و اهلي كردن آن چندان راحت نيست، از اينرو نژاد مناسبي به عنوان حيوان خانگي نمي باشد. همستر روبورفسكي طلايي ـ نارنجي با شكم و ابروهاي سفيد رنگ و چشمهاي سياه، از زيباترين و جذابترين همسترها محسوب مي شود. طول عمر اين همستر تقريبآ 3 سال است.

از خصوصيات ديگر اين نژاد سريع و فرز بودن آن است. اين ويژگي به اضافه كوچك بودنش، وي را قادر مي سازد تا از كوچكترين و باريكترين منافذ قفس بيرون بيايد. اين نژاد همستر روحيه اجتماعي بسيار بالايي دارد به همين خاطر مي توان آنرا با ساير نژادهاي همستر نيز نگهداري كرد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 | 19:14 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

معمولا فنچ‌ها ترجیح می‌دهند به شیوه خودشان زندگی کنند.اما به هر حال ممکن است یک فنچ دست آموز هم شود.البته برای اینکه در این کار موفق شویم باید فنچ جوان باشد و در ضمن جفتی هم برایش فراهم نشود .البته بعضی فنچ‌ها هم دیده شده‌اند که با آنکه جفت هم برایشان فراهم شده همچنان دست آموز باقی ماندند و فنچ هایی هم دیده شده با اینکه جفت بوده دست آموز شده . به نظر من اگر می خواهید فنچ دست آموز یا دستی داشته باشید  حتما نیاز نیست جوجه فنچ بگیرید بهترین فنچ آن است که تازه به دان خوردن افتاده باشد . برای دست آموز کردن فنچ لازم است ظرف غذای فنچ را بر داشته ، اشخاصی را می شناسم که فقط دو ساعت ظرف غذای فنچ خود را برداشته و اشخاصی را که دوازده ساعت ظرف غذای فنچ خود را برداشته و به فنچ خود گشنکی داده اند به هر حال ظرف غذای فنچ خود را برداشته ولی جای آب خوری او را بر ندارید بعد از شش ساعت درقفس را باز کنید و در دست خود کمی ارزن بریزید و ببرید داخل قفس کمی بی تحرک بایستید مخصوصا دستتان را تکان ندهید بعد از پنچ دقیقه که ایستادید و فنچ ارزن را نخورد دو ساعت بعد این کار را انجام دهید یادتان باشد بعد از بار اول که فنچ از دست شما ارزن خورد یادتان باشد کمی ارزن داخل قفس بگذارید اگر این کار را نکنید به احتمال نود درصد فنچ شما خواهد مرد خلاصه بعد از بیست روز که از دست به فنچ خود غذا دادید و او از اجبار از دست شما غذا نخورد و این را جوری بازی می دانست کم کم دست خود را از قفس بیرون بیاورید و کاری کنید فنچ از قفس بیرون بیاید قبل از این کار راه فرار را ببندید پرده ها را بکشید تا فنچ به شیشه نخورد و  وقتی فنچ شما از قفس بیرون آمد کمی پرواز میکند و بعد به جایش بر میگردد و حالا شما فنچ دست آموز دارید بعد از این مرحله سعی کنید باز هم شما به او غذا بدهید و بعد از مدت ها ظرف غذای او را بزارید . www.fenchfarzam.persianblog.ir

 



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 22:25 | نویسنده : ارمین پورتقی |

مشخصات کلی : پرنده ، همه‌چیزخوار ، عمر اکثر این پرندگان در حیات وحش و طبیعت به 60 سال هم می‌رسد. اندازه آنها بین 30 تا 100 سانتی‎متر و وزن‌شان حدود 130 تا 1700 گرم است. بعضی از گونه‌های ماکائوها بالهای بزرگی دارند. در این بین ماکائویی موسوم به hyacinth که بزرگترین طوطی محسوب می‌شود بالهایی به طول 127 سانتی‌متر دارد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 17:12 | نویسنده : ارمین پورتقی |

طوطی برزیلی سیاه گونه

طوطی برزیلی سیاه گونه

نام دیگر آن طوطی برزیلی صورت سیاه و نام علمی آن Agapornis nigrigenis است.خاستگاه این گونه کشور زامبیا است که در سال 1904م به وسیله ی دکتر کیرک مان در اطراف رودخانه ی مجوازی کشف شد و در سال 1906م توسط جانورشناس انگلیسی ویلیام لوتلیاسکلاتر در رده بندی جهانی پرندگان وارد گردید و اولین محموله از این پرنده در سال 1908م به اروپا صادر شد.در حال حاضر این گونه در مناطق محدودی از قاره ی آفریقا وجود دارد که یک منطقه در جنوب زامبیا و دیگری در منطقه ی آبشار ویکتوریا در زیمبابوه می باشد.


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 14:23 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 عروس هلندی لوتینو  lutino cockatiel

بدون شک جالب توجه ترین نوع جهش یافته این پرنده ، عروس هلندی لوتینو است که مدتها اشتباها البینو یا سفید نامیده می شد. چرا که در عروس هلندی لوتینو گونه ها همچنان به رنگ نارجی می باشد و پرهای این پرنده زرد رنگ است.

به ادامه  مطلب مراجعه فرمایید



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 14:15 | نویسنده : ارمین پورتقی |

طوطي الكساندر پاراكيت چيني

 

اسكندر چيني طولش به ۵٠ سانتیمتر رسیده و محیط زیستش جنوب غربی چین و جنوب شرقی تبت
است . رنگ پشت و رانش سبز ، سینه و شکمش خاکستری ، گلو و پیشانیش سیاه
است . قسمت فوقانی منقار نرها قرمز درخشان و در ماده هر دو قسمت آن سیاهند .
رفتارش شبیه طوطی بزرگ اسکندر بوده (که در ایران اشتباها
به آن شاه طوطی گویند)
و با توجه به اینکه نسبت به سرما کمتر حساس می باشد می توان او را در تمامی طول
سال ، داخل پاسیویی خارجی مجهز به محوطه حفاظت شده نگهداری کرد . دو تخم

گذاشته و جوجه ها پس از ٢۶ روز از تخم در آمده و پس از گذشت ۶ تا ٧ هفته لانه را
ترک خواهند کرد .



تاريخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | 13:55 | نویسنده : ارمین پورتقی |

طوطی ها هم برای جوجه هایشان اسم می گذارند:

طوطی‌های سبز از همان ابتدای سر از تخم در آوردن جوجه‌ها، برای آن‌ها اسم می‌گذارند. جوجه‌طوطی‌ها اسم‌های مخصوص به طوطی‌ها را از والدین خود یاد می‌گیرند و در اجتماع طوطی‌ها از این نام‌ها استفاده می‌کنند.

شاید شما هم تا امروز فکر میکردید  فقط انسان ها برای بچه خود اسم میگذارند اما اینگونه نیست به گزارش اوج نیوز ، محققین پیش از این در بررسی‌های خود متوجه شده بودند طوطی‌هایی که در اسارت و در قفس‌ها زندگی می‌کنند، از صداهایی که به اصطلاح به آن‌ها اسامی ارتباطی گفته می‌شود،‌ برای شناسایی جفت خود یا اعضای خانواده‌شان استفاده می‌کنند. اما این پرنده در حیات وحش چه‌طور رفتار می‌کند؟ آیا این کار را از والدین خود می‌آموزند یا این که ساختار بدنی آن‌ها از آغاز تولد به نحوی است که این صداها را از خود در می‌آورند؟ یا شاید به این نحو نامگذاری کردن ویژگی خاص پرنده‌های اسیر است و در اسارت چنین توانایی پیدا کرده‌اند؟

کارل برگ، پرنده‌شناس دانشگاه کورنل به اتفاق گروهش برای مطالعه این مسئله از سال ۱۹۸۷/ ۱۳۶۶ روی گروهی از طوطی‌های وحشی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها برای مطالعه خود تخم‌های درون لانه‌ها را جابه‌جا می‌کردند تا ببینند سهم ژنتیک،‌ اسارت و یادگیری در شکل‌گیری این صداها چه‌قدر است.

نیمی از جوجه‌ها در لانه والدینی بزرگ می‌شدند که والدین بیولوژیکی خودشان نبودند. این جوجه‌ها از صداهایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند که پدرخوانده و مادرخوانده‌شان استفاده می‌کردند. اما در جایی که لازم بود از آن‌چه ساختاربدنی برای تولید صدا نامیده می‌شود، ‌استفاده کنند، ‌مانند والدین واقعی خود این کار را می‌کردند.

بنابراین به نظر می‌رسد که یک جوجه طوطی سبز، ‌قبل از این که حتی بتواند جیغ بزند یا هر سرو صدایی از خودش در بیاورد، از پدر و مادرش یک سری صداها را یاد می‌گیرد که طوطی‌ها برای شناسایی یک طوطی خاص از آن استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت طوطی‌ها از همان ابتدای تولد برای جوجه‌هایشان اسم می‌گذارند.

در بین موجودات زنده، ‌انسان و دلفین و شاید هم نهنگ‌ها برای هم اسم می‌گذارند. به نظر می‌رسد طوطی‌ها هم مانند انسان‌ها و دلفین‌ها موجوداتی بسیار اجتماعی هستند. استفاده از اسامی به پیگیری روابط و البته افراد کمک می‌کند.

به گفته برگ، یک گام مهم در رشد جوجه‌های طوطی، وقتی است که الگوهای صوتی والدین خود را با یک معنای خاص تطبیق می‌دهند. وی می‌افزاید: در بین این صداها، اسم طوطی‌ها از اولین کلماتی است که جوجه از الگوهای صوتی والدینش می‌آموزد.



تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 23:49 | نویسنده : ارمین پورتقی |

تکثیر و پرورش قناری

 

* برای جفت کردن وتکثیر قناری نر و ماده باید آماده باشندکه از حالت های زیر مشخص میشود.

قناری نر: خواندن محکم و پرحرارت – جست و خیز زیاد – بر روی تیرک تند بال زدن – براقی چشم – چسبیدن به قفس و خواندن محکم و بیرون زدن مقعد .

قناری ماده: جیکهای ممتد ـ بر روی تیرک تند بال زدن ـ اگه کف قفس روزنامه هست پاره کردن و لول کردن روزنامه و بلاخره برآمده شدن مقعد.

قناریها را طوری قرار بدین که اول همدیگه رو نبینن و فقط صدای هم رو بشنوند. بعد از چند روز روبروی هم قرار بدین. وقتی دیدین به هم توجه می کنن و نسبت به هم تحرک نشون می‌دن اونها رو جفت کنین. ودرشب هنگام خاموش کردن چراغ قناری نر را به قفس ماده هدایت کنید. راجع به تغذیه در این موقع لازمه کمی تخم مرغ رنده شده و هویج رو مخلوط کرده و براشون بذارین. تا تقویت شن. مقداری شاهد‌انه هم بد نیست.

موقعی که قناریها رو کنار هم می ذارین با هم نزاع می کنن. این طبیعیه. اما نباید زیاد طول بکشه. اگه دیدین که این نزاع بیشتر از ۵روز طول کشید و ماده یا نر کف قفس می ره و کز می کنه اونها رو از هم جدا کنین. این حالت بیشتر بدین خاطره که هردو قناری یا یکی از اونها هنوز آماده نشده.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 19:17 | نویسنده : ارمین پورتقی |

خب این مرحله آخرین مرحله در دوره تولید مثل فنچ است....

این مرحله مانند تمامی مراحل قبل شما نقش بسیار موثری دارید.....

زمانی که جوجه فنچ ها از تخم در آمدند بسیار کوچک هستند

و نیازمند تغذیه از والدین خود هستند


برچسب‌ها: فنچ , جوجه فنچ , جفتگیری , نگهداری ,

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 18:53 | نویسنده : ارمین پورتقی |

برای جفت زدن مرغ عشق به وسایل و امکانات زیادی نیاز نیست فقط کافی است چند اصول را رعایت کنی

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 18:25 | نویسنده : ارمین پورتقی |

اگر شما هم  به تازگي هواي داشتن يک کاسکو به سرتان افتاده است يا  اينکه مدتي است کاسکويي را خريده ايد  ولي هنوز جواب سوالات خود را در خصوص مسائل کاسکو خود به روشني پيدا نکرده ايد،  پيشنهاد مي کنم مطالب اين  وبلاگ را به دقت مطالعه کنيد ،  احتمالا با خواندن مطالب اين  وبلاگ  تصميمات آگاهانه تري اتخاذ خواهيد نمود ...

 نخستين گام  

لطفاً کمي تمرکز کنيد ...!  درست است که تصور نگهداري از يک کاسکو شبيه آن کاسکويي که شما رو مدتي است مجذوب خود نموده بسيار اغواگرانه است ، اما اين را بدانيد که نگهداري از  يک کاسکو  اگر سخت نباشد ولي چندان بي دردسر هم نيست. پس لازم است قبل از تصميم به خريد کمي در مورد امکاناتي که در اختيار داريد و  به دور از هيجانات ،  فکر کنيد . اين امکانات مي تواند شامل موارد ذيل باشد :

  مکاني که در اختيار داريد  

 اين مکان مي تواند يک اتاق 10 متري يا يک خانه 1000 متري  و يا حتي بزرگتر باشد ، ولي چيزي که در تصميم گيري شما تأثير گذار است اين است که آيا اين مکان مي تواند کساني که با شما در يک خانه زندگي مي کنند و همچنين همسايگان شما را تا اندازه اي از سرو صداي اين پرنده مصون بدارد ؟  آيا اين مکان به شما اجازه  ريخت و پاش هاي حاصل از نظافت قفس و خود کاسکو را به شما مي دهد؟  اين مسائل براي کساني که از منازل استيجاري استفاده مي کنند بسيار مهمتر است و توصيه ميکنم حتماً  با صاحب خانه خود در اين خصوص مشورت نماييد.

نکته ديگر که بعداً  کاملتر به آن خواهيم پرداخت اين است که مکان شما نبايد در معرض جريان هوا ( کوران) قرار داشته باشد چون اين مورد باعث بروز بيماري در کاسکو مي شود.

  نزديکان شما  

اينکه ما نزديکانمان را از تصميمات خود در هر زمينه اي آگاه کرده و جوانب امر را صادقانه براي آنها بازگو نماييم و به قولي زمينه سازي نماييم ،  بهترين شيوه براي تحقق اهدافمان در دوران زندگي مي باشد و تصميم به نگهداري از کاسکو هم با توجه به اينکه شعاع دايره  اثرات آن  بر محيط زندگي  وسيع  است  ، از اين قاعده مستثني نمي باشد.  پس بهتر است تصميم خود را براي کساني که با آنها زندگي مي کنيم مطرح نماييم و فوايد و معايب ورود پرنده به خانه را براي آنها تشريح نماييم تا در آينده از همراهي آنها در رويارويي با مشکلات ، برخوردار شويم.

در اين مورد بايد به خصوصيات فردي نيز توجه نماييد . سالمندان ،  بيماران و نوزاداني که توانايي تحمل صداهاي ناهنجار و بلند را ندارند ، کودکان بازيگوشي که هر لحظه احتمال دارد از غفلت شما استفاده نموده و بلايي بر سر حيوان بيچاره بياورند، همسر و يا مادرتان که تحمل بي نظمي شما و کاسکويتان را ندارند  از اين جمله اند.

 

بهتر است از هم اکنون براي مواقعي که در بيرون از منزل براي کار يا تحصيل مي گذرانيد  فردي را به منظور انجام حداقل هاي رسيدگي  به پرنده و فردي را براي نگهداري دائم از کاسکو در مواقعي که به  مسافرت رفته يا غيبت طولاني مدت داريد،  در نظر بگيريد .

  منابع مالي

بهتر است براي خريد خود سقف تعيين نماييد. به اين شکل که اگر فرضاً در فروشگاه با کاسکو مناسبي مواجه شديد تا چه قيمتي براي آن کاسکو حاضر به پرداخت هستيد. برنامه ريزي مالي هميشه به شما براي انتخاب درست و به دور از هيجان کمک خواهد کرد. البته شما بايد مقداري پول هم براي خريد قفس ، ملزومات  و خوراک کاسکو کنار بگذاريد.

 

 

 

 ر

  صبر و حوصله

اگر نسبت به شناختي که از خود داريد آدم کم حوصله و دمدمي مزاجي هستيد از خريد کاسکو اکيداً خودداري نماييد ، چون بزودي  ضرر مالي ناشي از پس دادن کاسکو خود را به فروشگاه متحمل خواهيد شد .

يکي از اساسي ترين امکاناتي که شما براي نگهداري از يک کاسکوي بازيگوش نياز داريد صبر و حوصله فراوان است. هرگز نبايد براي کاسکوي خود از پيش اهداف بلندپروازانه در نظر بگيريد. در نظر داشته باشيد طيف هوش کاسکوها  همانند ما انسانها بسيار گسترده است و شما هنگام خريد نمي توانيد ميزان هوش کاسکو  را اندازه گيري کنيد. پس  بايد اينقدر تحمل داشته باشيد تا اگر کاسکو شما مانند کاسکو  دوستانتان  توانايي سخنگويي و شيرين کاري  نداشت،  دلزده نشويد.

   کسب اطلاعات کافي از طريق مطالعه

 

 

 

بهترين شروع براي شما  همين کاري است که الان به آن مشغول هستيد. مطالعه در خصوص آنچه در آينده با آن مواجه هستيد ، از استرس و سردرگمي شما و بروز خسارات احتمالي جلوگيري مي کند. پس قبل از خريد کاسکو ، تا حد امکان مطالعه  خود در خصوص شرايط نگهداري و تغذيه و بيماريهاي کاسکو گسترش دهيد.

  

ر


برچسب‌ها: کاسکو شناخت اولیه , طبعت , سوال , ,

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 بهمن 1391 | 15:5 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 فروش یک جفت مرغ عشق که بشدت روی جوجه هاشون حساس هستند که تا حالا 7 سری ازشون جوجه کشیدم   قیمت 40 با تخم 55



تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391 | 14:20 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

اول از همه  باید از جفت بودن پرنده خود مطمئین باشید ،‌ اگر پرنده ای که خریداری کردی از دست یا منزل و یا آشنا بود و تا حالا تو منزل جوجه داده یا نه ؟  شما باید یه سری کارهای اولیه و ساده انجام که عبارت است از :

اول از همه دما و نور یک سان تا حداقل نوسان دما را داشته باشید بهترین دما حدود 27 درجه است که دمای یکسان هر خونه ای هست و نور مناسب نور خورشید و روشنایی که منزل شما رو روشن میکنه و بهتر با تاریکی هوا لامپ دیگه ای تو محل نگهداری نباشه چون خود روشنایی زیاد یا پرنده رو زیاد مست میکنه یا خیلی بیحال.

 


برچسب‌ها: عروس هلندی جوجه کشی , تخم ,

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391 | 14:12 | نویسنده : ارمین پورتقی |

در این پست میخوام دربارهی طوطی زیبای ارا مطلب بگزارم امیدوارم خوشتون بیاد لطفا نظر بدید

آراها پرندگانی باهوش، دقیق و باوفایند که به گمان بسیاری از دوستداران پرندگان زینتی، این گونه زیباترین نوع طوطی نیز محسوب می شود. آن ها از بازی کردن و تقلید

صدای انسان، آن هم به صورت واضح و بلند لذت می برند. این ویزگی های آرا آن را به یکی از محبوبترین پرندگان تبدیل کرده ست.


برچسب‌ها: ارا , طوطی ,

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391 | 1:53 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

عروس هلندي پرنده‌اي خونگرم بوده و به توجه زيادي نياز دارد. اگر به اين پرنده بي‌توجهي شود شروع به جيغ كشيدن مي‌كند. آن‌ها كنجكاو و شيرين هستند. يك عروس هلندي در هنگامي كه مشغول تميز كردن خانه يا تماشاي تلويزيون هستيد بر روي شانه‌تان سوار مي‌شود . آنها كمتر از كاسكو و طوطي‌هاي بزرگ خرابي به بار مي‌آورند.

بهترين عروس هلندي براي خريد يك عروس هلندي است كه از جوجگي از مادر خود جدا شده و توسط انسان تغذيه شده باشد. اين باعث مي‌شود كه پرنده به انسان خو گرفته و از او نترسد. بديهي است كه در چنين سني پرنده نياز بيشتري به توجه و محبت صاحب خود خواهد داشت.

اين پرنده مي‌تواند حرف زدن را بياموزد . اين كار در صورتي كه عروس هلندي تنها پرنده خانه باشد آسان تر است. در صورتي كه پرنده ديگري اطراف پرنده باشد حيوان احسان نيازي به برقراري ارتباط با شما نمي‌كند.

روش اهلي كردن عروس هلندي

 

 

 

 


برچسب‌ها: عروس هلندی , رام کردن , بالغ , جوجگی ,

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 بهمن 1391 | 22:38 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

طوطی های آمازون پرنده هایی خیلی باهوش و معاشرتی هستند و همراهان عالی برای صاحبشان می شوند،البته به شرطی که صاحب با تجربه ای داشته باشند.در دنیای جدید کم کم شناخته و ریشه می گیرند و از آمریکای جنوبی تا آمریکای لاتین و مکزیک سلسله شان گسترده می باشد.با اینکه در طبیعت زندگی می کنند در موقع اسارت  به توجه و رسیدگی نیاز دارند.
این طوطی رایج دارای رنگهای بسیار متنوع است بعضی ها دارای سر کاملا” زرد هستند
در حالیکه بعضی فقط یک نوار زرد یا لکه های زرد در نزدیک گردنشان دارند آمازون تاج زرد همیشه در گروههای کوچک پرسروصدا سفر می کند. و در اول روز برای پیدا کردن غذا بیتوته خود را ترک می کند آنها در بالای درختانبه دنبال غذا می گردند و به دنبال باقیمانده غذا در روی زمین جستجو می کنند.
طوطی های آمازون/ آمازون بال زرد گروهی را تشکیل می دهند که شامل ۲۷ گونه است و فقط در قاره آمریکا یافت می شود.

 


برچسب‌ها: امازون , طوطی , ,

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 بهمن 1391 | 23:0 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 



گونه:Aratinga
اندازه:تا 35 سانتی متر
وضعیت حیوان خانگی:عالی
توانایی صحبت:متوسط

میزان صدا:بلند
طول عمر:15-20سال
توانایی تولید مثل:خوب
تعداد تخم:3 عدد

زمان خوابیدن روی تخم ها:24-28 روز
سازگاری با سایر گونه ها:عالی
جیره ی غذایی:دانه های کوچک غلات و میوه و سبزیجات
جنسیت:لاپاروسکوپی و تست DNA




ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391 | 23:18 | نویسنده : ارمین پورتقی |

ر

معرفی طوطی خاکستری کاسکو


کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی پرنده‌ای محبوب در کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان است، علت محبوبیت این پرنده، هوش سرشار و قدرت سخنگویی و تقلید صدای این پرنده می‌باشد و شاید به یقین بتوان گفت که این پرنده بهترین پرنده تقلید کننده صدا در جهان می‌باشد که به راحتی می‌تواند بیش از صدها واژه را به خاطر سپرده و تکرار نماید وبا این کار باعث شادی و خوشحالی صاحبان خود گردد. این پرنده در محیط زیست طبیعی خود پرنده‌ای خجالتی و ترسو است. طوطی خاکستری آفریقایی و یا به تعبیری دیگر کاسکو از سالیان دور به عنوان پرنده اهلی در قصرهای پادشاهان و خانه‌های طبقات مختلف مردم جامعه نگهداری می‌شده‌است و رومیان اولین ملتی در جهان هستند که در باره این پرنده مطالبی نوشته‌اند.

برچسب‌ها: کاسکو , شناخت , تغذیه , تولید مثل ,

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391 | 23:12 | نویسنده : ارمین پورتقی |

دوستان از این به بعد یکی از دوستان خوبم به نام محمد رضا فعال رزقی   که درپرورش مرغ عشق مهارت خاصی دارند  وسالهای زیادی از کودکی با پرنده ها بزرگ شدن میخواهند در هرچه بهتر ساختن  وبلاگ به ماکمک کنند شما میتونید سوالات خود  را برای پرورش مرغ عشق از ایشان و من بپرسید 

v



تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391 | 12:46 | نویسنده : ارمین پورتقی |

V



آموزش باید در سنین پایین حداقل 4 نوبت در شبانه روز باشه. صبح ساعت 8 – ظهر ساعت 12 – عصر ساعت 5 – و شب ساعت 9

آموزش کلمات رو از کلمه های آسون و راحت شروع میکنیم. که بهترین کلمه ( سلام ) هست

مرحله اول --- در ساعتهایی که گفتم روبروی قفس مینشینین به صورتی که صورت شما روبروی مینا باشه
بعد شروع میکنین به گفتن کلمه سلام. . . اولین سلام رو که گفتین 10 ثانیه صبر میکنین و مجددا تکرار میکنین دوباره 10 ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت 5 دقیقه انجام میدین.

مرحله دوم --- مینا در اینجا دیگه خسته شده و شما باید به اون استراحت بدین . برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و 5 دقیقه هیچی بهش نگین

مرحله سوم ---- بعد از 5 دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت 5 دقیقه
دقت داشته باشین که حین تکرار کلمات کاملا به چهره مینا دقت کنید . هر زمان که دیدین داره سعی میکنه مثل شما تکرار کنه سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدین

بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت 9 شب هست . . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه
http://birdsland.ir
در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید . سعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه

به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنه

این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم

شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه . . اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه

صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه. اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد.

یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن

بزرگترن اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره آموزش کلمات رو از کلمه های آسون و راحت شروع میکنیم. که بهترین کلمه ( سلام ) هست

مرحله اول --- در ساعتهایی که گفتم روبروی قفس مینشینین به صورتی که صورت شما روبروی مینا باشه
بعد شروع میکنین به گفتن کلمه سلام. . . اولین سلام رو که گفتین 10 ثانیه صبر میکنین و مجددا تکرار میکنین دوباره 10 ثانیه بعد و الی آخر. . . این کارو به مدت 5 دقیقه انجام میدین.

مرحله دوم --- مینا در اینجا دیگه خسته شده و شما باید به اون استراحت بدین . برای استراحت دو تا دونه انگور قرمز رو بهش بدین تا بخوره و 5 دقیقه هیچی بهش نگین

مرحله سوم ---- بعد از 5 دقیقه مجدداً همون مرحله اول رو براش تکرار میکنین به مدت 5 دقیقه
دقت داشته باشین که حین تکرار کلمات کاملا به چهره مینا دقت کنید . هر زمان که دیدین داره سعی میکنه مثل شما تکرار کنه سریع یک جایزه مثل همون دانه انگور بهش بدین و ادامه بدین

بعد از مرحله سوم نوبت اول آموزش تمام شده و باید مجددا این تمرین رو در ساعتهای بعدی که گفتم تکرار کنید .

مهمترین و اساسی ترین نوبت آموزش در شبانه روز ساعت 9 شب هست . . زمانی که مینا از صبح سه نوبت آموزش دیده و درشب با شروع تمرین کلیه کلماتی رو که از صبح شنیده رو در ذهنش ذخیره میکنه و درسکوت شب اونارو مرور میکنه

در این نوبت شما باید در فضایی که بدون هر گونه صدایی باشه با مینا تمرین کنید . سعی کنید در تاریکی شب باشه . یعنی در اون فضا تاریک باشه که مینا چشماشو ببنده . نگران نباشین با بستن چشماش نمیخوابه و داره به صدای شما گوش میکنه . فقط کاملا آرومه

به یاد داشته باشین که هیچ وقت توقع نداشته باشین که درحین آموزش یه دفعه مینای شما شروع کنه کلمه رو تکرار کنه

این تمرین ها باید تا روزی که مینا اولین کلمه رو گفت ادامه پیدا کنه . بعد از گفتن اولین کلمه شما به صورت رندم این کلمه رو در کنارش تکرار کنید به مدتی که مطمئن شدید دیگه کلمه سلام رو راحت تکرار میکنه و بعد از اون برین سراغ کلمه دوم

شروع صحبت کردن مینا هر زمانی میتونه باشه . شاید زمانی که شما اصلا پیشش نباشین باشه . . اما مهم اینه که بعد از شروع دیگه مدام این کلمه رو تکرار میکنه

صدای مینا های جوجه در ابتدا لرزان است و هنگامیکه او سعی کند کلماتی را که با او تمرین کردید تکرار کند ، ممکن است آن صدا ها متفاوت با آنچه که شما از او خواستین باشه. حتی ممکن است آنها چیزهایی بگویند که اصلا ربطی به کلمه ای که شما به او یاد دادین نباشه. اما نگران نباشین تمرین را ادامه دهید و بدانین که صدای مینا به مرور واضح خواهد شد.

یه نکته دیگه که یادم اومد اینه که دیدم خیلی از دوستان وقتی میرن پیش میناشون شروع میکنن براش سوت میزنن و یا مهمون که براشون میاد وقتی میخواد پرنده نگاشون کنه براش سوت میزنن

بزرگترن اشتباه کسانی که پرندشون سخنگو نمیشه همین سوت زدن هست . اگه مینا افتاد رو دور سوت زدن دیگه سخت کلمات رو یاد میگیره

http://birdsland.ir

 

تاريخ : یک شنبه 15 بهمن 1391 | 1:14 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

اموزش غذا دادن به جوجه انواع طوطی و پرورش جوجه طوطی

نگهداري و تغذيه صحيح جوجه طوطي ها از هر نژاد كه باشند كار ساده اي نخواهد بود و شما اگر تصميم به نگهداري و پرورش يك يا چند جوجه را داريد بايد با دقت اين مطلب را مطالعه کنید.

-طوطيها متعلق به مناطق گرمسيري هستند وبیش از ساير جوجه هاي پرنده هاي ديگر به سرما و جريان باد حساس هستند شما بايد طوطي را داخل يك جعبه مثلا از جنس چوب يا مقوا نگهداري كنيد و كف اين جعبه را با خرده هاي روزنامه پر كنيد يا خاك اره درشت اما خاک اره درشت ممکن است ایجاد حساسیت کند و داخل دهان جوجه برود .



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 14 بهمن 1391 | 22:23 | نویسنده : ارمین پورتقی |

v

کاکادو ها طوطی های استثنایی هستند که بیشتر جنبه آکروباتیک بودنشون جذابیت داره تا سخن گوییشوناز جمله خصوصیاتشون عشق ورزیدن به صاحبشون هست

صداهاشون تقریبا مثل طوطی خاکستری ( به اصطلاح کاسکو ) هست البته با اندکی سوت زدن های بیشتر و به سوت زدن علاقه زیادی داره
سختی نگهدارشون شبیه طوطی خاکستری ( به اصطلاح کاسکو ) هستش
یعنی احتیاج به حمام کردن دارند که حالا میتونید خودتون حمومشون کنید یا بهش آموزش حمام کردن بدید در زمستان هفته ای 2 بار لازمه حمام کنه

نیاز به توجه زیادی داره و اگه بهش بی محلی بشه ممکنه پرکنی کنی و یا غارهای شدید بزنه بنابراین اگر وقت کافی برای نوازش و توجه کردن بهش ندارید بهتره نگیرید چون با قیمت نسبتا بالایی که داره اگر بهش به اندازه ی کافی اهمیت ندید ممکنه سر خودش بلا بیاره
طوطی ها کلا کثیف کاری زیاد دارند یعنی لازمه هر روز کف قفسشون یا اگر روی میله نگهداری میکنید زیر میله شون تمیز بشه . هر روز ظرف آب باید تعویض بشه و چون اصولا فروشنده ها زیاد به وضعیت غذایی این پرنده ها اهمیت نمیدن باید رژیم غذاییشون را تغییر بدید و سعی در میوه خوار کردنشون کنید . چون اصلا فروشنده ها فقط تخمه در اختیار پرنده قرار میدن و پرنده هم عاشق تخمه هست و اگر همیشه فقط تخمه بخوره بیماری هایی چون قلوه نرمی میگیره
بنابراین مطمئنا سختی های خودش را داره . هر حیوانی این سختی ها را حالا کمتر و یا بیشتر داره نگهداریش . مهم اینه که حیوانی که میگیری رو بهش عشق بورزی و اینها برات سختی به حساب نیاد .

کاکادوها موکداً و به شدت به صاحب خودشون وابسته می شن، به شدت نیاز شدید به نوازش و جوریدن سر و گردن دارن. اونها حتی تحمل دوری چند ساعتۀ صاحبشون رو ندارن وقتی ازشون دور بشی مثل بچه ها حالتی ملتمسانه به خودشون می گیرن و صدایی مثل التماس بچه ها از خودشون در میارن که خودت دلت براش می سوزه.

کاکادو به علت هوش فوق الاده و طبیعت فعال و شادابی که دارد، به صورت یکی از محبوبترین پرندگان زینتی درامده است. برای نگهداری این پرنده زینتی همیشه با یک کاکادو جوان اغاز کنید.
با توجه به صدای ناهنجار ، جثه بزرگ و منقار قوی انها که می تواند به وسایل مختلف اسیب وارد کند، اسان نخواهد بود. باوجود این اگرتوجه کافی به این پرنده دارید، به شما علاقه زیادی نشان می دهد و به پرنده ای بسیار رام و اهلی تبدیل می شود.در صورتی که به این پرنده توجه کافی نشود به عارضه کندن پرها دچار می گردد. در صورت بروز این حالت، بر طرف کردن ان بسیار دشوار خواهد بود.



تاريخ : شنبه 14 بهمن 1391 | 22:9 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 


 

خوراک طوطی ها را مخلوطی از انواع دانه ها تشکیل می دهد که ترکیب این مخلوط بسته به نژاد پرنده متغیر است.برای مثال ارزن ها به خاطر پوست نازکشان خوراک مناسبی برای جوجه های طوطی کوچک به شمار می آیند.مولتی ویتامین را حتما برای طوطی تهیه کنید.در قفس طوطی باید سنگ مینرال یا سنگ کلسیم(اسم های متعددی دارد) قرار دهید بعضی از طوطی ها بخاطر کمبود کلسیم پرهای خود را کنده و نوکشان را می خورند تا کلسیم بدن خود را تامین کنند.برنج پخته شده بدون نمک و روغن را می شود به طوطی داد توجه داشته باشید غذاهای حاوی روغن باعث اسهال در طوطی می شود.ماکارانی پخته شده بدون روغن و نمک هم می توان داد.اکثر طوطی ها ذرت را دوست دارند اما توجه داشته باشید اگر از غذاهای آماده استفاده می کنید دقت کنید ته ذرت سیاه نباشد اگر طوطی از خوردن دانه های سالم ذرت اجتناب کرد برایش خیس کنید.روزانه آب طوطی را عوض کنید.سعی کنید خیار به طوطی ندهید باعث اسهال می شود کاهو هم به میزان کم بدهید.میوه و سبزی باید روزانه در اختیار طوطی قرار داد.سیب(بدون هسته،هسته سیب باعث مرگ طوطی می شود)،گلابی،پرتقال،نارنگی،موز،انجیر،هویج،توت،گیلاس(بدون هسته)،هلو(بدون هسته)،کلم سفید یا بروکلی،گشنیز،اسفناج،شاهی . سایر سبزیجات.می توانید استخان ران پخته مرغ را هم در صورتی که بدون روغن و نمک باشد را ماهی یکبار به طوطی خود بدهید.پسته،بادام زمینی گردو تازه،بادوم ،فندق (همه اینها باید فاقد نمک و خام باشند) می توان به طوطی داد.هفته ای یکبار می توان زرده تخخم مرغ پخته داد و سفیده آن.طوطی من عاشق ساقه طلایی است کمی بهش میدم.انار.توجه داشته باشید در ابتدا ممکن است طوطی شما طرف این غذاها نیاد یا آن ها را بگیره و پرت کنه اما با صبر و تکرار بالاخره روزی خواهد خورد.برای بعضی از طوطی ها فلفل دلمه ای یا فلفل تند مانعی ندارد.اما توجه داشته باشید یکسری غذاها را نباید داد:شکلات هسته سیب و گیلاس و هلو،الکل،آووکادو قارچ،پوست گوجه،نمک،کافیین،روغن.

v

تاريخ : شنبه 14 بهمن 1391 | 22:3 | نویسنده : ارمین پورتقی |

v



تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 23:49 | نویسنده : ارمین پورتقی |

نمیخوام بشینم 3 ساعت بنویسم بعد اخرشم هیچی نفهمید باید چشاتون عادت کنه 20 تا مرغ عشق ببینید راه می افتید همه که از اول مثل من دانشمند نیستید پس فقط دقت کنید


ماده

نر


برچسب‌ها: جنسیت , مرغ عشق ,

تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 23:30 | نویسنده : ارمین پورتقی |

در این پست میخوام  عکس چند تا از مرغ عشقام بزارم البته همش نیست
img.majidonline.com/pic/285935/DSC0000146.jpg

img.majidonline.com/pic/285936/DSC0000147.jpg

http://img.majidonline.com/pic/285938/IMG_0043 (7).jpg

 

رhttp://img.majidonline.com/pic/285939/IMG_0045 (10).jpg

http://img.majidonline.com/pic/285940/IMG_0046 (12).jpg



تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 22:13 | نویسنده : ارمین پورتقی |

تو بعضی از این سایتها اومده که برای خرید مرغ عشق باید بری 2 ساعت تو پرنده فروشی بشینی به هزار تا ایه التماس به پرنده فروشی بگید که بهتون نندازه و2تا خوبش بهتون بده

ولی اینجوریا نیست اولین کار اینه که بعد خوندن این مطلب برو بخواب که صبح زود بیدارشی بعد صبح لباس بپوش برو پرنده فروشی



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 20:22 | نویسنده : ارمین پورتقی |

v

  • جهش های رنگی باجریگار

 

  1. رنگ سبز : شايع ترين رنگ بين باجریگارها و باجریگار های وحشي استرليايي به اين رنگ ميباشند. زير مجموعه هاي اين رنگ : (سبز روشن : باجریگار سبز روشن فرم اوليه وحشي پرنده است. سبز تيره : نام ديگر آن سبز زيتوني است و افزوده شدن يك يا دو فاكتور تيرگي به ساختار ژنتيكي انواع سبز رنگ،اين رنگ به سبز تيره و يا زيتوني تغيير يافت.)


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 15:9 | نویسنده : ارمین پورتقی |

فروش قفس مرغ عشق و دیگر طوطیان با قیمت مقطوع ارسال به شهرستانها با اتوبوس

برای خرید تماس بگیرید09378537451

 

وarmin7451@yahoo.com

img.majidonline.com/pic/285933/0 iron cage parrots cages parande ghafas khareji 2.jpg

img.majidonline.com/pic/285934/2018 new parrot cages tehran mengharkajha 2 (1).jpg

نمونهی قفس ارسالی البته قیمت ها از 12 تومان به بالا است این مدل ها حدودا 45 به بالا است


موضوعات مرتبط: فروش مرغ عشق ، ،

تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 2:58 | نویسنده : ارمین پورتقی |



طوطی بزرگ اسکندر همان طوطی سبز یا شاه طوطی پرندهای از خانوادطوطی بزرگ اسکندر همان طوطی سبز یا شاه طوطی پرندهای از خانواده طوطیان است.خیلی باهوش، سخنگویی خوب اما بسیار پر سرو صداست.در اروپا زود(در ماه فوریه ) لانه سازی می کند.قدرت باروری ان می تواند تا ۲۰ سالگی دامه داشته باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 2:48 | نویسنده : ارمین پورتقی |

اگر شما قصد خرید یک طوطی خورشیدی را دارید. یکسری اطلاعات پایه ای و اولیه وجود دارد که شما باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. طوطی خورشیدی یک نوع پاراکیت در منطقه ی جنوبی آفریقاست. یکی از محبوبترین جنبه ی شخصیتی این طوطی ماهیت آرام و صلح پذیر او است. طوطی های خورشیدی معمولا اجتماعی هستند. از آنجاییکه آنها به زندگی گروهی خو گرفته اند، تمایل دارند که با پرندگان دیگر رابطه ی خوبی داشته باشند. یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام اضافه کردن یک طوطی خورشیدی به خانواده خود بدانید این است که باید زمان زیادی را به پرنده خود اختصاص دهید تا از لحاظ روحی و روانی سالم باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 2:33 | نویسنده : ارمین پورتقی |

رر

 

طوطی برزیلی پرنده‌ای کوچک، زیبا و دلنشین از خانواده طوطی سانان است که رنگ­های متنوع و زیبای آن دل هر بیننده را شاد نموده و آدمی را به پرورش این نوع طوطی علاقه­مند می­سازد. خاستگاه این پرنده قاره آفریقا است و در آن جا به صورت گروهی زندگی نموده و معمولاً هر گروه شامل ده تا بیست پرنده می­باشد و گاهی اوقات نیز ممکن است که تعداد یک گله از این پرنده به یکصد عدد نیز برسد. این موجودات به عنوان پرندگان خانگی بسیار محبوب هستند و تکثیر آنها نیز به سادگی امکان پذیر است. طول عمر طوطی برزیلی حدود 15 تا 20 سال و برخی نیز معتقدند که این پرنده می­تواند تا 30 سال زندگی کند. دشواری تعیین سن پرنده سبب شده است که طول عمر پرندگان وارداتی از خارج را نتوان تعیین کرد. البته این امر در مورد پرورش دهندگانی که طوطی خود را از پرورش دهندگان ایرانی تهیه می­کنند صادق نیست چرا که معمولاً این پرورش دهندگان جوجه­های خود را پس از استقلال از والدین به بازار عرضه می­کنند و سن این نوع جوجه­ها معمولاً کم بوده و تعیین سن آن­ها به راحتی امکان پذیر است، با این وجود بهتر است تولید کنندگان این نوع طوطی بر روی پای جوجه حلقه­ای فلزی قرار دهند و تاریخ تولد پرنده را روی آن حک کنند که در این صورت    می­توان از سن پرنده اطلاع دقیقی به دست آورد و با این کار اعتماد خریدار جلب گردیده و صاحب پرنده اطلاع دقیقی از سن پرنده خود خواهد داشت.

http://img.majidonline.com/pic/285944/brezilitotiaa.jpg

 

 


برچسب‌ها: طوطی , کوتوله , بریزلی , اشنایی ,

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 2:7 | نویسنده : ارمین پورتقی |

 

رشد بيش‌ از حد ناخن‌ها و منقار: در صورت‌ بروز اين‌ پديده‌ بايد از محلي‌ كه‌ فاقد عروق‌ خوني‌ هستند كوتاه‌ شوند.
سرماخوردگي‌: نشانه‌هاي‌ اين‌ بيماري‌ تب‌، كاهش‌ اشتها و حركات‌ مداوم‌ دم‌ است‌. بيماري‌ در صورت‌ پيشرفت‌ به‌ذات‌الريه‌ منتهي‌ مي‌شود. علاوه‌ بر درمان‌ دارويي‌ بايد دماي‌ اتاق‌ را تا 27 درجه‌ سانتيگراد بالا برده‌ و ثابت‌ نگه‌ داشت‌. به‌اشتها آمدن‌ پرنده‌ تأثير زيادي‌ در بهبودي‌ دارد بنابراين‌ بايد غذاهاي‌ مورد علاقه‌ پرنده‌ به‌ همراه‌ ويتامين‌ B به‌ آن‌ داده‌ شود.
بيماري‌ پسيتاكوز: اهميت‌ اين‌ بيماري‌ در قابليت‌ انتقال‌ آن‌ از مرغ‌ عشق‌ (و ساير طوطي‌ها) به‌ انسان‌ مي‌باشد. براي‌جلوگيري‌ از اين‌ امر، مرغ‌ عشق‌ را از جاهاي‌ كاملا مطمئن‌ خريداري‌ كرده‌ و در صورت‌ مشاهده‌ علائمي‌ چون‌ لاغري‌،كسالت‌، آب ريزش‌ از بيني‌ و اسهال‌ سبز ضمن‌ قطع‌ تماس‌ با پرنده‌ به‌ دامپزشك‌ مراجعه‌ كنيد.

درمان بيماري

سرماخوردگي مرغ عشق:
لازم نيست حتما هواي سرد باشد يکي از عواملي که باعث سرماخوردگي مرغ عشق ميشود ، جريان تند هواست. پس بايد سعي کنيد چه در تابستان و چه در زمستان پرنده را در دماي متوسط و جايي قرار بدهيد که جريان هوا شدید نباشد.
نکته : سعي کنيد از همان اول که پرنده را خریداری میکنید ، قفسش را در یک محل ثابت بگذارید و جابجا نکنيد. پس جايي را در نظر بگيريد که شرايط فوق را داشته باشد.


برچسب‌ها: بیماری , مهم , درمان , انها , سرماخوردگی , ,

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 1:51 | نویسنده : ارمین پورتقی |

شما  میتوانید مرغ عشق طوطی بریزیلی عروس هلندی و .... تان را از  طریق وبلاگ ما بفروش برسانید


موضوعات مرتبط: فروش مرغ عشق ، ،
برچسب‌ها: فروش , مرغ عشقان , پرنده عروس هلندی , ایمیل , عکس , ایمیل , ,

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 13 بهمن 1391 | 1:59 | نویسنده : ارمین پورتقی |

حیات اصلی عروس هلندی ها مربوط به اقلیم استوایی است به عبارتی اقلیمی با آب و هوای مرطوب و در تابستان ها با رطوبتی بالا و در زمستان ها هوایی نسبتا خنک به همراه رطوبت.

به عبارتی اقلیم آنان فاقد فصل زمستان است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 بهمن 1391 | 23:16 | نویسنده : ارمین پورتقی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.